Utbildningar

Utbildningsinformation

Bartenderutbildningen
kursplan bakgrund

Hos Cocktailskolan i Sverige går du bartenderutbildningen under 4 veckor på skolan (måndag till fredag mellan 09.30 till 15.30 med en lunch mellan 12.00 och 13.00). Därefter är du mogen för arbete i verkliga livet och får cirka 3 veckors praktik. Vi har en väl inarbetad kursplan, vår lärare Joachim Ditlevsen - som har en massiv kunskap om branschen - har även författat vårt kursmaterial, boken Baren.

Vinkypareutbildningen

Ingår i vår bartenderutbildning.

Kursen går under 10 timmar och man kan söka denna kurs separat.

Vinhantering och vinkunskap är mycket bra att ha betyg i när du ska ut och söka arbete.

Du kan läsa mer om vår vinkypareutbildning här.

Flairutbildningen

Ingår i vår bartenderutbildning.

Även denna kurs går under 10 timmar och man kan söka till denna kurs separat.

Flair är inget måste för dig som vill söka bartenderjobb men är ett stort plus, då det lockar kunder till baren när det finns en bartender som kan jonglera med flaskor.

Läs mer om vår flairutbildning här.

Serveringstillståndskursen

För dig som ska söka ett alkoholtillstånd. Vår kurs är godkänd av Tillståndsenheten och ger dig de kvaliteter som behövs vid sökande av alkoholtillstånd.

Här kan du läsa mer om serveringstillståndskursen på Cocktailskolan.