Utbildningar

cocktailskolans utbildningar göteborg

Bartender

Göteborg

Hos oss får du den bästa utbildningen, så att du kan känna dig trygg i ditt yrke!

drinkar
  • Barteknik, Baristateknik
  • Drinkblandning, Mixologi
  • Dryckeskunskap
  • Free pouring, Flair,Speed mixing
  • Kundservice
  • Serveringsteknik
  • Praktik
  • Alkohollagstiftning
  • Kassahantering
  • Öl- och vinkunskap

Du kan läsa hela kursplanen här

Vår skola i Göteborg har det perfekta läget mitt i centrum där driver vi vår utbildning i våra egna trivsamma lokaler. Det är bara 15 minuters promenad från centralstationen och Nordstan. Nära Heden, Ullevi, Avenyn och Scandinavium och Liseberg.

Här kan vi även erbjuda praktikplatser på kända restauranger och nattklubbar. Det var här i Göteborg som Cocktailskolan startade och vi har sedan dess bara blivit allt mer populära.

Som elev i Göteborg går du för vår lärare Joachim Ditlevsen som varit med från starten. Han är författare till boken Baren, som är vårt kursmaterial. Joachim är en mycket engagerad lärare med stor kunskap inom ämnet.

Alla prisuppgifter finns här och alla kursstarter hittar du här

Vi hälsar dig hjärtligt välkommen som elev till skolan i Göteborg.